jógaház - a Sivananda jógarendszer tagja

Miért Szelíd mozgás?

A klasszikus jóga alapjaira épülő szelíd testgyakorlás, amely energiával tölt fel, egy idő után életformává válik és

kiegyensúlyozott, stabil lelki állapottal ajándékoz meg. 

Célunk az egészség megőrzése, és nem a test sanyargatása!

A klasszikus jóga inkább lelki, mint testi tréning. A gondolat, a kedély, az emlékezet és az akarat magas fokú kiképzése, amelyeknek csak velejárója, kísérete, noha szükséges alapja a testi működések ellenőrzése és javítása.

Fontos, hogy lépésről lépésre csak azt tegyük, ami már elérhető számunkra. Aki csak testi jógát gyakorol, óriási tévedésben van, mert az ászanák /testtartások/, csak arra fejtik ki hatásukat, akik párhuzamosan bensőleg is jógáznak. A jóga útja mindig befelé vezet! 

Nem szabad a jógát fakírsággá süllyeszteni, beteggé böjtölni magunkat, az önkínzó megszállottság távol esik a jógától.

Nyújtózz ki az ászanákban és megifjodsz!   /Weninger/

 

A foglalkozások felépítése:

  • Bevezető relaxáció
  • Előkészítő gyakorlatok
  • Légzőgyakorlatok /Pranayama/
  • Bemelegítő gyakorlás /Surya Namaskar/
  • Kitartott testhelyzetek /Asana gyakorlás/
  • Befejező relaxáció

 

Havonta egy alkalommal a foglalkozást Csendes Meditációval zárjuk, előtte szanszkrit mesét hallhattok a Védikus irodalomból.

Szintén havonta egy alkalommal az óra végén Kirtant énekelünk, odaadással /Bhava/, szeretettel /Prem/ és hittel /Shraddha/. Az Úr neveinek éneklését India szerte Bhajanként ismerik. 

Az éneklés segít nekünk a légzésünken rejlő csodát megtapasztalni, mert arra késztet minket, hogy hosszan lélegezzünk ki, méghozzá szabályozott módon. Kitűnő alap ez a Pranayama gyakorlásához!